Presskontakt
Styrelseordförande
Urban Granström
Mobil: 073-773 79 83
urban.granstrom@nykoping.se
VD
Sten Olsson
Mobil: 070-5913634
Sten.olsson@muneris.se
Urban Granström
Mobil: 073-773 79 83
urban.granstrom@nykoping.se
Sten Olsson
Mobil: 070-5913634
Sten.olsson@muneris.se
Restidsvinsterna uppgår till tiotals miljarder från exempelvis Ostlänken, E4 Förbifart Stockholm och Tvärförbindelse Södertörn. 20 Nov
Nya stamnätsledningar ska knyta samman norr och söder, Ostlänken och Norrbotniabanan ska byggas, vägnätet rustas upp och nya industrier
ger de planerade trafikinvesteringarna – inklusive spårprojekt som Ostlänken och fyrspårsutbyggnad till Uppsala – samhällsekonomiska nyttor
Trafikverket planerar för Ostlänken, en ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Delsträckan Bäckeby–Linghem, Norrköpings och
Foto: DIETHER ENDLICHER/AP EU-kommissionen föreslår höghastighetståg mellan Stockholm och Köpenhamn med en restid på max fyra timmar. I
kr i fjol, med projekt som tunnelbanestationen Sofia, Västlänken och Ostlänken. Baumgärtner ser Sverige som en fortsatt nyckelmarknad. ”
Ostlänken är en ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Den här animerade videon visar hur järnvägen kan se ut på sträckan
ett stenkast från motorvägen. Det är på samma plats som järnvägen Ostlänken kommer att stå klar om ungefär tio år. Flera liknande
Nyköping för att ge plats åt den växande organisation som arbetar med Ostlänken. Flytten innebär att myndigheten nu har dubbelt så stor yta
När Ostlänken byggs utökar Trafikverket kontorsytan hos Corem. Foto : Corem I och med bygget av nya Ostlänken behöver Trafikverket utöka
© NYKÖPING-OSTLÄNKEN AB 2023 INTEGRITETSPOLICY