Presskontakt
Styrelseordförande
Urban Granström
Mobil: 073-773 79 83
urban.granstrom@nykoping.se
VD
Sten Olsson
Mobil: 070-5913634
Sten.olsson@muneris.se
Urban Granström
Mobil: 073-773 79 83
urban.granstrom@nykoping.se
Sten Olsson
Mobil: 070-5913634
Sten.olsson@muneris.se
kraft efter regeringsbeslut den 8 maj. Det innebär att projektet för Ostlänken i Nyköping tar ett avgörande steg framåt. Planen möjliggör
enskilda byggbolagen som inte ser till helheten. – Ta ett megaprojekt som Ostlänken som kommer att pågå länge. Då har alla aktörer en önskan
I november förra året var det officiell byggstart för järnvägen Ostlänken – och byggtiden för det enorma projektet beräknas till tio år. En
till järnvägsbygget vid Nyköpings resecentrum. Arbetet är en del av Ostlänken, den nya dubbelspåriga järnvägen. Växlarna lyfts på plats med
efter sprängningsarbetet Förslag om omlokalisering av Ostlänken Synpunkter har även inkommit om att Ostlänken borde dras utanför centrala
I höstas togs det första spadtaget i Järna för Ostlänken, den 16 mil långa järnvägen Järna–Linköping och som ska stå klar redan om tio år. I
dubbelspår på Mälarbanan, Fyrspåret Uppsala-Stockholm, Tvärförbindelse Södertörn och Ostlänken, säger Kristoffer Tamsons (M), ordförande i
för det internationella läget. Avstannande inflation och satsningar som Ostlänken bidrar till optimismen, visar en ny konjunkturmätning från
arbeten. En del av Ostlänken Nyköping Bibana ska ansluta Nyköpings resecentrum och Skavsta resecentrum till Ostlänkens huvudbana. Sträckan
avtalet på mellan Trafikverket och Implenia om Bibana Nyköping på Ostlänken. Daniel Hildén är Trafikverkets projektchef. Upplevde ni ett
© NYKÖPING-OSTLÄNKEN AB 2023 INTEGRITETSPOLICY