Ägare
Ägare i Nyköping Östgötalänken AB
Norrköpings kommun
Nyköpings kommun
Oxelösunds kommun
Trosa kommun
Södertälje kommun
Region Sörmland
Norrköpings kommun
Nyköpings kommun
Oxelösunds kommun
Trosa kommun
Södertälje kommun
Region Sörmland
000 (+370 000 andra lokaler) När: Planerad byggperiod 2035–2060 Ostlänkens ankomst kommer att få stor betydelse för stadsutvecklingen på
till mittplattformen. Del av Ostlänken – en ny järnvägsförbindelse Projektet är ett av fem nya resecentrum längs Ostlänken, en 16 mil lång
är en del av Ostlänken – en ny 16 mil lång dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Tågtrafiken på Ostlänken ska vara igång 2035.
som Trafikverket ansvarar för att bygga. I grunden handlar det hela om Ostlänken som är en 16 mil lång ny dubbelspårig järnväg som kommer
kraft efter regeringsbeslut den 8 maj. Det innebär att projektet för Ostlänken i Nyköping tar ett avgörande steg framåt. Planen möjliggör
enskilda byggbolagen som inte ser till helheten. – Ta ett megaprojekt som Ostlänken som kommer att pågå länge. Då har alla aktörer en önskan
I november förra året var det officiell byggstart för järnvägen Ostlänken – och byggtiden för det enorma projektet beräknas till tio år. En
till järnvägsbygget vid Nyköpings resecentrum. Arbetet är en del av Ostlänken, den nya dubbelspåriga järnvägen. Växlarna lyfts på plats med
efter sprängningsarbetet Förslag om omlokalisering av Ostlänken Synpunkter har även inkommit om att Ostlänken borde dras utanför centrala
I höstas togs det första spadtaget i Järna för Ostlänken, den 16 mil långa järnvägen Järna–Linköping och som ska stå klar redan om tio år. I
© NYKÖPING-OSTLÄNKEN AB 2023 INTEGRITETSPOLICY