Ägare
Ägare i Nyköping Östgötalänken AB
Norrköpings kommun
Nyköpings kommun
Oxelösunds kommun
Trosa kommun
Södertälje kommun
Region Sörmland
Norrköpings kommun
Nyköpings kommun
Oxelösunds kommun
Trosa kommun
Södertälje kommun
Region Sörmland
I november förra året var det officiell byggstart för järnvägen Ostlänken – och byggtiden för det enorma projektet beräknas till tio år. En
till järnvägsbygget vid Nyköpings resecentrum. Arbetet är en del av Ostlänken, den nya dubbelspåriga järnvägen. Växlarna lyfts på plats med
efter sprängningsarbetet Förslag om omlokalisering av Ostlänken Synpunkter har även inkommit om att Ostlänken borde dras utanför centrala
I höstas togs det första spadtaget i Järna för Ostlänken, den 16 mil långa järnvägen Järna–Linköping och som ska stå klar redan om tio år. I
dubbelspår på Mälarbanan, Fyrspåret Uppsala-Stockholm, Tvärförbindelse Södertörn och Ostlänken, säger Kristoffer Tamsons (M), ordförande i
för det internationella läget. Avstannande inflation och satsningar som Ostlänken bidrar till optimismen, visar en ny konjunkturmätning från
arbeten. En del av Ostlänken Nyköping Bibana ska ansluta Nyköpings resecentrum och Skavsta resecentrum till Ostlänkens huvudbana. Sträckan
avtalet på mellan Trafikverket och Implenia om Bibana Nyköping på Ostlänken. Daniel Hildén är Trafikverkets projektchef. Upplevde ni ett
Ostlänken är en 16 mil lång ny järnväg mellan Järna och Linköping som ska knyta ostkustens städer och Stockholm närmre varandra. Deletapp
” längst Ostlänken. Kontraktet är värt 1,5 miljarder kronor. lmplenia har tecknat avtal med Trafikverket för kontraktet för Ostlänkens
© NYKÖPING-OSTLÄNKEN AB 2023 INTEGRITETSPOLICY